top of page

Starten på en ny resa

Uppdaterat: 4 mars 2019


Är det så här det är att ta ett steg ut i ovisshet?


Här sitter jag och skriver på en blogg... igen.

För flera år sedan hade jag 2 andra bloggar och det tog en enorm tid men nu känner jag lust att börja skriva igen. Skriva om en helt ny resa som jag har gett mej ut på och som jag inte riktigt vet var den leder. Jag är inte rädd, bara nyfiken, pirrig och glad.


Ska hon resa jorden runt eller vad är det frågan om, tänker du nu.

Nej det är ingen sån resa. Det är den sortens resa som en människa gör när hon byter livsriktning och börjar tänka på sej själv. Göra det som hjärtat viskar om och det hon längtat efter så länge.


Till vardags arbetar jag som rektor. Det är ett otroligt intressant arbete som både är omfattande och ansvarsfullt. Det är aldrig en lugn stund och ingen dag är den andra lik. Jag trivs och känner att jag varje dag gör skillnad för barnen. Men det finns en annan sida av mej. En kreativ själ som älskar att skapa och kreera och arbeta med mina händer. Denna längtar gjorde att jag skaffade mej en liten verkstadsateljé för 3,5 år sedan i källaren på ett fallfärdigt hus. Jag växte snabbt ur den och i april 2018 var det dags att byta ställe. Jag hade under flera år spanat in en fantastisk liten utbyggnad på ett hus i ett industriområde intill där jag bor. En dag såg jag hur den som hyrde lokalen höll på med något så jag gick dit och frågade om det skulle flytta och det skulle de. Till min förvåning fanns det ingen annan som ville hyra när jag ringde hyresvärden dagen efter. HURRA! Den fina lokalen blev min!


Nu är det snart 1-årskalas!


Vad har då detta med min resa att göra?

Jo, i januari hälsade jag på hos Carita på Dekorateljén i Hindås och hon frågade om jag inte skulle börja sälja färg snart. Jag? Sälja färg? Skulle jag sälja Annie Sloan Chalk Paint™? När hon sa det kände jag som ett en fågel ville spränga sej ut ur bröstet på mej. Jaaaa det ville jag ju! Sagt och gjort! Jag mailade Sarah på Storegården och frågade vad hon trodde om mina chanser att bli godkänd av självaste Annie Sloan och sen skickade jag in ansökan. Efter mycket våndande och väntande är jag nu godkänd som återförsäljare av världens bästa färg och jag är så stolt över mej själv att jag vågade!



Så i fredags kom första sändningen med alla möjliga saker från Storegården. på DHL sa de att leveransen kunde komma mellan 7-17 men så länge kan man ju inte vänta... Vis 10.30 kom bilen och jag var så pirrig! Där och då blev min resa verklighet! Innan hade det bara varit som på låtsas.


Packa upp, bära in, släpa kärran, packa av, packa upp, prismärka och ställa på plats. Hur kan det vara så roligt? Ja det är säkert inte kul efter 400 gånger men första gången är ändå väldigt speciellt. Det är som att plocka upp dyrbara diamanter och varsamt ställa på plats. Ska det stå så eller så? Var ser man bäst? Ska jag ställa upp allt eller ställa lite på lagret också? Och jösses så skräpigt det blev!


Det blev i alla fall mycket bra när jag var klar och jag känner mej nöjd! Tyckte att det blev lite tomt i hyllorna men det är ju tomt det ska bli så jag får beställa mer! :o)








Idag har jag redan fått en beställning på färg, sålt en kruka och en fönsterjalusi, skrivit inbjudan till kursdeltagarna som kommer på söndag för en målamöbeldag och skapat en hemsida.

Nog har denna resa tagit en rasande fart och jag njuter av vinden!


 






11 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page